Arnulf Refsnes
Gründer og daglig leder
Gründer og daglig leder
Gründer og trener
Gründer og trener
Gründer og trener
Naardic skal gjennom utvikling av teknologi lage verdens beste online treningsopplevelse.
Parallelt med å ta en dominerende posisjon i Norge vil Naardic utforske muligheter for internasjonal vekst
Alle treningene på Naardic er interaktive. Det betyr at treneren ser hver enkelt deltaker i timen og kan motivere dem individuelt. Det er en blanding av personlig trening og live streamet gruppeklasser. Vår erfaring viser at det er mer personlig å ha gruppetimer på nettet enn i et fysisk rom.
Naardic-konseptet ble først beskrevet av Annema Refsnes, en av Norges mest respekterte og kjente personlige trenere. Men personlig trening med en kjent trener er dyrt og forbeholdt de få. Med Naardic kan vi gi opplevelsen av personlig trening hjemme og mye rimeligere.
For å realisere visjonen om Naardic innledet Annema et samarbeid med Agilis, Yngvar Andersen og Ole Petter Hjelle.
Agilis A/S er ledet av Arnulf Refsnes og er et strategisk rådgivings og «high end» IT-utviklings selskap. Agilis har over tid vist en sterk evne til å skape fantastiske digitale brukeropplevelser.
Yngvar Andersen og Ole Petter Hjelle er med sin erfaring med kommunikasjon, kunnskap om trening og ikke minst personlighet perfekte med-gründere for å realisere Naardic.
Etter en pilotperiode ble Naardic lansert i august 2020. Naardic bruker sitt eget proprietære videokonferansesystem for å gi «next level» brukeropplevelser. Selv om det er mulig å bruke generelle videokonferansesystemer som Zoom og Teams for online-trening, vil det aldri være det samme som et videokonferansesystem spesialutviklet for trening.
I løpet av siste del av 2020 og 2021 har Naardics IT-team en massiv pipeline av forbedringer og funksjoner for å stadig utvikle brukeropplevelsen og gjøre treningene enda bedre.
Naardic aksjonærbrev september 2020.
Markedet for trening i Norge var på 6 mrd. i 2019. Online trening overtar stadig større andeler av totalmarkedet.
På verdensbasis var markedet for online trening på 50 mrd. kroner i 2020 og det er estimert til å vokse til 300 mrd. i 2026.
Naardic opererer i grensesjiktet mellom live streaming og personlig trening. Det er de delene av online trening som vokser raskest.
www.naardic.no er spydspissen i Naardic sin satsing på online trening og fokuserer på 3 definerte brukergrupper:
Tilby eksisterende treningssenter og andre aktører et online treningstilbud administrert og utført av Naardic. Det er foreløpig avtaler på plass med:
Tilby mer 1-til-1 online PT timer til eksisterende kunder. Vi vil da bruke de eksisterende trenere og Naardics proprietære videokonferansesystem. Det vil da være naturlig å ta en omsetningsfee på ca 15-20%.
Tilby mer 1-til-1 online PT timer til eksisterende kunder. Vi vil da bruke de eksisterende trenere og Naardics proprietære videokonferansesystem. Det vil da være naturlig å ta en omsetningsfee på ca 15-20%.
Lisensiere konsept og IT-plattform til aktører i andre land. F.eks. kan noen trenere i Spania lage Naardic.es for det spanske markedet. Franchise fee vil typisk være 8-10% av omsetning og 1 mill for oppstart.